سفارش پروژه
پروژه خود را به تیم مهندسی شبیه سازی انسیس فلوئنت سفارش دهید. کارشناسان ما آماده انجام هر پروژه CFD در تمام زمینه های مهندسی مرتبط هستند. خدمات ما شامل اهداف صنعتی و آکادمیک با در نظر گرفتن طیف گسترده ای از شبیه سازی های CFD نرم افزار ANSYS Fluent است. با سفارش پروژه خود، می توانید از خدمات اولیه انسیس فلوئنت از جمله مشاوره ، آموزش و شبیه سازی CFD بهره مند شوید. فرآیند فریلنسینگ پروژه به شرح زیر است:
یک قرارداد رسمی بر اساس توضیحات و جزئیات پروژه شما تنظیم می شود.
پس از شروع، برای بررسی پروژه دسترسی لازم را خواهید داشت.
پس از تایید گزارش نهایی، فایل های منابع پروژه را دریافت خواهید کرد.
در نهایت یک فیلم آموزشی جامع و پشتیبانی فنی دریافت خواهید کرد.
جریان غیروسکوز (Inviscid Flow) چیست؟
فرض جریان غیرویسکوز به این معنی است که تنش های برشی ویسکوز و نرمال ناچیز هستند. بنابراین، تمام ترمهای تنش برشی ویسکوز در سمت نیروی معادلات مومنتوم، و تنشهای نرمال ناشی از ویسکوزیته حذف میشوند. درنتیجه، تنها تنشهای وارد بر سطح بدنه، تنش های نرمال ناشی از فشار است. در حالی که برای سیالات ویسکوز، تنشهای برشی ویسکوز متناسب با نرخ کرنش یک ذره سیال با ثابت تناسب به عنوان ضریب ویسکوزیته فرض میشود. بنابراین، این فرض معادل ناچیز بودن تنشهای ویسکوز، این است که ضریب ویسکوزیته اساساً صفر است.
به چنین جریانی غیرویسکوز (یعنی ویسکوزیته صفر) میگویند. درواقع، لایه مرزی روی سطح بدنه با این فرض حذف میشود. این بدان معناست که لایه مرزی باید در مقایسه با ابعاد بدنه بسیار نازک باشد. وجود یا عدم وجود لایه مرزی تأثیر ناچیزی نسبت به تغییرات در هندسه بدنه دارد که توسط جریان “دیده میشود”. مدل غیرویسکوز و سیال تراکم ناپذیر اغلب یک سیال کامل نامیده میشود (با گاز عالی یا ایده آل اشتباه گرفته نشود). لایه مرزی در بسیاری از موقعیتهای عملی در مقایسه با ابعاد معمولی بدنه مورد مطالعه بسیار نازک است. شکل بدنه که یک جریان ویسکوز “می بیند” اساساً شکل هندسی است. استثنا در جایی است که جریان جدا میشود و لایه مرزی بدنه را ترک میکند و درنتیجه تغییر قابل توجهی در هندسه مؤثر بدنه ایجاد میشود. چنین مناطق جدا شده روی بالها (به عنوان مثال، در زوایای حمله بزرگ) رخ میدهد.
با این حال، زاویه حمله بال یک وسیله نقلیه در شرایط کروز تنها چند درجه است، بنابراین اثرات جداسازی حداقل است. بنابراین، فرض جریان غیرویسکوز نتایج مفیدی را ارائه میدهد که دقیقاً با آزمایش برای شرایط مربوط به کروز مطابقت دارد. مدل جریان غیرویسکوز از بین میرود، وقتی که نواحی بزرگی از جریان جدا شده رخ میدهد. از آنجا که حضور لایه مرزی در نظریه سیال کامل نادیده گرفته شده است، این نظریه درگ اصطکاکی یک جسم را پیش بینی نمیکند؛ به طوری که باید به نظریه جریان ویسکوز واگذار شود. با این حال، پیشبینیها برای توزیع فشار کم سرعت، لیفت، و مومنتوم گام در چارچوب جریان تراکم ناپذیر غیرویسکوز معتبر هستند.
شما میتوانید پروژه جریان غیرویسکوز سوپرسونیک روی هواپیما F-16 را در لینک زیر مشاهده کنید که توسط گروه پردازشگران مهر انجام شده است:
گروه پردازشگران مهر، متخصص در زمینه شبیهسازی CFD
گروه پردازشگران مهر با چندین سال تجربه در شبیهسازی مسائل مختلف در زمینههای مختلف CFD با استفاده از نرمافزار ANSYS Fluent آماده ارائه خدمات گسترده مدلسازی، مشبندی و شبیهسازی براساس نیاز مشتریان میباشد. خدمات ما محدود به موضوع ذکر شده نیست و گروه پردازشگران مهر آماده انجام پروژههای متفاوت و چالش برانگیز است. شما میتوانید به صورت رایگان و بدون هزینه با کارشناسان ما مشورت کرده و با ارسال جزئیات مسأله به ما از طریق آدرس زیر، پروژه خود را سفارش بدهید.
با سفارش پروژه خود به شرکت پردازشگران مهر به عنوان یک گروه مستقل شبیهسازی CFD، نه تنها فایلهای پروژه مرتبط (هندسه، مش، و …) را دریافت خواهید کرد، بلکه یک فیلم آموزشی کامل نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت که نشان میدهد چگونه میتوانید هندسه را ایجاد کنید، مشبندی کنید، و تنظیمات مورد نیاز (پیشپردازش، پردازش و پسپردازش) را در نرمافزار ANSYS Fluent خودتان به تنهایی تعیین کنید. علاوه براین، پشتیبانی پس از تحویل پروژه نیز برای روشن شدن مسائل و ابهامات موجود است.